Sunday, 23 October 2011

takdir cinta

  Kau dan aku dipertemukan dalam hubungan yang sangat indah,
Brmula dari teman sekelas..dan persahabatan kita makin akrab hari demi hari,..
di akhir persekolahan,aku didatangai satu soalan yang x pernah terlintas difikiranku
“sudikah awak jadi teman wanita saya”pesanan ringkas yang aku terima dari kau..
Disaat manusia sedang enak diulik mimpi indah,
satu pesanan ringkas telah kuhantar kepada pemilik celcom itu.
”ya,saya sudi jadi teman wanita awak”
Kau hnya mampu ucapkan,terima kasih,…dan kau ucapkan yg kau x kan sia-siakan aku dan aku percaya itu..
Bermula di saat itu,terjalinlah hubungan antara dua hati,..
Bergaduh,bergurau,bertukar pendapat,saling cemburu antara satu sama lain jadi lumrah dalam hubungan kita,
Kau sabar melayan kerenahku,dan aku sabar melayan kerenahmu,..
Antara kita x penah ada sengketa yang panjang,..segalanya akan beransur tenang,

Sehinggalah aku didatangi satu berita kecurangan kau terhadap cinta kita,
Punah,hancur,lebur,hilang segala kepercayaan aku terhadap kau
Cinta aku dicurangi bukan dengan seorang,tetapi dua wanita,
Aku dibutakan oleh cintamu,x penah ku terlintas kau akan mengkhianati cintaku…
Dan di ketika itu,kau terima satu lagi pesanan ringkas dariku
”kita putus,antara kita dah x dak pa pa lagi,saya x bleh terima apa yang awak dah buat pada saya,”
Dan kau pada waktu tu hanya mampu mengucapkan seribu penyesalan,..kemaafan x terhenti terungkap dibibirmu…

Selama tiga bulan kau x henti-henti mengungkapkan maaf dan ingin kembali bersama ku,..
Tapi hati Ini masih terluka dengan perbuatanmu,..

Kedatangan cinta baru dalam hidupku memberi nafas baru dalam hidup ni…ku kuburkan cinta kau dalam-dalam..Ku bina cinta baru bersama dia yang kucinta,

Dia …lelaki yang sangat ku cintai,..
Dlu,Dia penah jadi budak lelaki yang paling menyampah yang penah aku jumpa,..
Cara dia,gaya dia,muka dia,..buat aku menyampah….tp skarang,.dia segalanya padaku,.
Kadang-kadang dia jadi sahabat baikku,kadang-kadang dia jadi musuhku,kadang-kadang dia jadi orang yang paling aku benci,dan dia jugalah yg menjadi lelaki yang aku cintai,,,
Pada waktu itu,dialah segala2nya bagiku,…aku x perlu berpura2 disampingnya,..aku boleh menjadi diriku yang sebenarnya…
Aku boleh kongsi suka dan duka aku dengannya….aku suka cara dia mengusikku…kerana kepakaran dia hanyalah tahu menyakat dan menyakitkan hati aku…dan aku suka dia
Dia…dia seorang lelaki yg punyai ego yang tinggi…tetapi berdikari….dia pandai menyembunyi isi hati….dia lebih suka berdiam dari memuji…ramai yg ckp dia suka berdiam diri,…tp dengan aku,..x penah aku dengar dia sunyi sepi…dan aku suka dia……
Persahabatan  aku dan dia sudah terjalin selama 2 thun…tp percintaan aku dan dia hanya bertahan selama 8 bulan..
Perpisahan aku dan dia bukan kerana orang ketiga,bukan kerana salah sangka…tp sampai sekarang aku masih tidak tahu puncanya..apa yang pasti,aku dan dia..masing-masing punya ego.,,dan ego itulah menjadi pemisah antara kami….

8 bulan yang sangat indah bagiku,
Yang x kan pernah kulupakan walaupun aku pernah menghantar pesanan ringkas ini kepadanya ketika diakhir perhubungan aku dan dia”aku akan lupakan semua kenangan kita bersama”
Tetapi aku x mampu nk lupakan semua tu,,bahkan senyumannya sentiasa terlintas difikiranku…
Macam-macam dah aku lakukan untuk melupakan cinta aku terhadap dia,..aku bagaikan orang    yang hilang arah,..
Tika sendirian muatiara jernih akan mengalir dari mata,..menangis bagai org gila kerana dia..

Disaat hati terluka dalm kegagalan cinta aku dan dia,kau datang menagih cinta lama,…
Aku,.. yang hanya mahu melupakan cinta aku dan dia,..menerima cinta kau buat kali kedua..walaupun aku tahu kau dah berpunya,..
Dan kau pun tahu yg aku masih x boleh lupakan dia…
Harapanku moga dapat kulupakan cinta antara aku dan dia dengan kehadiran kau,..
Hari-hari yang ku lalui x terasa pedihnya bila kau ada disisi,..

Hampir 6 bulan aku dan kau brsama.dan saat tu Aku sedar satu perkara…
Ternyata cinta dia masih kuat dihati ini,..
Aku masih berharap dapat bersama dengan dia walaupun mustahil untuk aku dan dia bersama..
Hati ini masih milik dia…….
Aku fikir aku mampu menerima cinta kau kembali dengan memaafkan dan melupakan kesalahan kau yang lalu,..
tp tidak..ternyata aku hanya mampu memaafkan kesalahan kau,.bukan melupakan…
Aku  belajar mencintai kau semula..tetapi aku x mampu menipu diri aku lagi
22 haribulan,..genap 8 bulan perpisahan aku dan dia,…
Pada hari tu,,..aku sedar,Aku x mampu mencintau kau sepenuhya…jika hubungan ini kita teruskan,..kau lah yang akan paling terluka,,dan pastinya hancur hati kekasihmu….aku x mau itu berlaku
Dan pada tarikh 22 haribln jgalah,..Aku ambil keputusan untuk jujur dengan perasaan aku terhadap kau..

Maafkan aku..kejujuran aku telah menyakiti kau…
Dan kau……pastinya derita yang kau rasa…dan aku..hanya mampu ucapkan maaf yag x terhingga…
kau dan aku berpisah untuk kali kedua..
dan aku……hanya mampu ucapkan selamat tinggal untuk kau....dan dia…
tiada lagi cinta untuk aku..yg ada hanyalah cinta dalam hati…

kata-kata dariku buat kau”
berbahagialah kau..kerana kebahagiaan itu milik kau,..walaupun hati ini pernah terluka dengan perbuatanmu,..tapi kesalahan itu telah lama menerima maaf dariku,…maafkan aku kerana menolak bhagia darimu...
kata-kata dariku buat dia”
eventhough I tell it not to go,eventhough I tell it to stop,but my heart keeps going towards you,  and it dosen’t wear out, it desen’t decrease…
one by one I count the memories,but my heart can’t stop even for a moment,and it’s so hard to bear,so hard to control,I can’t erase the memories…
I must have become a fool, who is blinded by love,I try to comfort my self with the lie,that I’ll be happy if you happy, but I can’t..
I must have gone crazy over you I can’t have you,I can’t forget you,waiting for you day after day I must have fallen ill from missing you so much and loving you so much.
Just one thing…I wan to tell you…..I’m sorry….i cant stop loving you…
YAALLAH…JIKA DIA BENAR DIA MILIKKU,DEKATKANLAH HATINYA DENGAN HATIKU,..
JIKA DIA BUKAN MILIKKU,DAMAIKANLAH HATIKU DENGAN KETENTUANMU….